Minden amit a jógáról tudni kell

yoga secrets

yoga secrets

Cyber jóga Brihonny Smithszel

2017. március 08. - annayoga

Cyber jóga és gésák

img_5938.JPG

Régi álmom volt hogy egyszer Briohny Smithszel jógázhassak. Hatalmas meglepetésemre ez épp Budapest legújabb edzőtermében teljesült.
Igaz kissé futurisztikus módon. Lehetőséget kaptam kipróbálni a
Magyarországon elsőként cyber jóga órákat kínáló John Reed fitnesz szolgáltatásait.

img_5987.JPG

Természetesen nagyon kíváncsi voltam hiszen már mindenki erről az új teremről beszélt. Trendi, fiatalos, modern hely a legjobbgépekkel, dj-vel, cyber órákkal. 
Amikor megérkeztem kissé meglepődtem hiszen fényes nappal egy sötét, ablakok nélküli helyen találtam magam.

img_5928.JPG
Tudom hogy ez a klubhangulat miatt van, de nekem lételemem a természetes fény. Úgyhogy volt egy alap kellemetlen érzés bennen, de ezt az ott dolgozók közvetlensége valamelyest oldotta és amint felmentem a női öltözőbe szinte teljesen megszűnt.
Úgy éreztem magam mintha egy modern gésa világba cseppentem volna. Gyönyörű színek, fények...igazi csajos öltöző tökéletes selfie háttérrel.img_5906.JPG

 

Ez a vonal az edzőteremben is tovább folytatódott, a Shiva és Buddha szobrok tökéletesen megfértek egymással. A modern festmények és a cardio gépek szintúgy.img_5984_1.JPG

Az egész helyből árad a fiatalosság, valami megfoghatatlan frissesség, az új keveredése az ősi keleti kultúrával.

Ilyen felfokozott állapotban léptem be a várva várt cyber terembe. Az én kedvenc tanárom, példaképem órájára.

img_6041.JPG

Még a jógatermek halálát okozó erős lámpák sem szegték kedvem. Rajtam kívül két másik lány jött be, de az üres teremben furcsán elveszettnek érezték ők is magukat. Normál esetben ilyenkor üdvözölne bennünket a tanár, mondana néhány szót az óra menetéről, oldaná az izgalmat.

img_5995_1.JPGPDe itt ugye nincs személyes kontaktus tanár és tanítvány között. Próbáltam ráhangolódni, nyitott maradni de valahogy kényelmetlenül éreztem magam.
Aztán elkezdődött a videó... hatalmas kivetítőn gyönyörű táj és Briohny Smith, akinek a kisugárzása annyira erős hogy szinte úgy éreztem ott vagyok vele én is a sivatagban

img_6017_1.JPG. Az óra angolul ment és követhető volt, de láttam hogy a többieknek nehézséget okozott. Sokszor elakadtak, vagy rosszul csinálták a gyakoratokat. Alig bírtam megállni hogy ne javítsam ki őket. Sőt, bevallom segítettem is ebben-abban. Nem hagyott a jógatanár vérem nyugton.  Értem én,hogy haladni kell a korral, ez a jövő és hatalmas lehetőség rejlik az ilyen típusú tanításban, tanulásban. Ugyanakkor a jóga nem csak egy mozgásforma leutánozásáról szól, itt önmagunk megismerése a cél. A fejlődés, ami egyedül nehéz. Nem lehetetlen, de egy segítő tanár szárnyai alatt könnyebb.

 

Viszont azt is be kell látni, hogy nagyon nehéz jó jogataárt találni. Sokszor ért már csalódás a rosszul felépített óravezetés vagy az adott tanár negatív kisugárzása miatt. Mivel itt az ember a világ legjobb tanárai óráján vehet részt a minőség állandó.

A kérdés viszont adott:
Vajon kaphatunk egy cyber jóga órától valódi jóga élményt? Vajon ez a jövő? Egy cyber világban találjuk magunkat hamarosan? Nem tudom, mindenesetre megnyugtató a tudat hogy a jóga ott is jelen lesz majd és a gyerekeink, unokáink bár ha cyber módra is, de tudnak majd jógázni.

süti beállítások módosítása