Minden amit a jógáról tudni kell

yoga secrets

yoga secrets

2.Iyengar Yoga és Bécs

2016. április 21. - annayoga

Diplomámat az International Wellness Institute Hatha Yoga oktató szakán szereztem, Sárig Hajni szigorú ám annál hasznosabb és pontosabb irányítása alatt. Hajni az Iyengar Yoga irányzatot képviseli, évente jár Indiába továbbképzésekre az eredeti Iyengar Intézetbe, Iyengar mestert személyesen ismerte.

 

Az Iyengar stílusról tudni kell, hogy az ászanákat tökéletes pontossággal hajtja végre, szigorú és hatalmas önfegyelmet kíván. Mondanom sem kell, hogy az én gyógytesis múltammal vért izzadva próbáltam megfelelni tanárom elvárásinak. Az interneten több rémhír is terjedt az azóta elhunyt Iyengar bácsiról,aki állítólag egy bottal fenyítette tanítványait ha a kislábujjuk rossz szögben állt egy bizonyos testhelyzetben.

Hajninak is hasonló elvárásai voltak, megkövetelte tőlünk a tökéletes anatómia tudást, minden ászana pontos végrehajtását és javítását magunkon és tanítványainkon egyaránt. Aki nem tudta az anyagot, azt simán megbuktatta. Nem is volt túl népszerű , hiszen egy vagyont fizettünk azért,hogy jóga oktatók lehessünk.

A diploma megszezrése  után Bécsbe költöztünk, ahol nem kapkodtak egy friss diplomás után. Igaz hogy otthon már elkezdtem tanítani, de az nem mutatott túl jól az önéletrajzomban, hogy a Balatonparton szomszédasszonyoknak, barátnőknek és azok barátnőinek tartottam becsületkasszás órákat.

De nem adtam fel... Önéletrajzomat feltuningolta egy barátnőm, nem hazudott csak átfogalmazta egy kicsit.

Megállás nélkül küldtem minden Yoga Studióba, Fitnesszterembe és hamarosan hívtak is,életem első állásinterjújára. El sem hittem,hogy  elsőre felvettek...igaz csak helyettesítésekre jártam be, de olyan jó érzés volt látni,hogy az emberek szeretik ahogy tanítok.Egyre magabiztosabb lettem,már nem remegett minden óra előtt a lábam. A helyettesítések azonban max napi két órát jelentettek, kezdő órabérrel, volt hogy tovább tartott az utazás mint maga az óra.

De annyira hittem a jógában és abban hogy nekem ez az utam,hogy hamarosan csoda történt. Felhívtak Ausztria legmenőbb klubbjából, a híres neves Holmes Place Fitnesszből,ahová az esélytelenek nyugalmával küldtem el az önéletrajzom. Mindenki itt akar dolgozni, ez a hely akkor egyenlő volt a luxussal, a presztízzsel,a minőséggel.

 

A felvételin 35 jelentkező volt, akik szörnyen megtisztelve érezték magukat,hiszen egy komoly rostán már átjutottak. A felvételi nagyon amerikai stílusban zajlott,furábbnál furább kérdésekkel,feladatokkal,csapatmunkákkal. Hatalmas volt a verseny,mert tudtuk,hogy csak 5 embert választanak be a második körre.

Nem tudom,hogy milyen jó dolgokat tettem előző életemben, de biztos  csak a karmának tudható be, hogy másnap már Bécs legmenőbb studiójában tartottam próba órát a leendő főnökömnek, aki teljesen odavolt a precíz tanításomtól ( Köszi Hajni és Mr.  Iyengar). Kaptam egy esélyt, de mivel a Holmes Place leginkább a személyi edzésekről híres, részt kellett vennem egy személyi edző továbbképzésen. Ez adott talán a legtöbbet a további karrierem szempontjából. Pszihológia, coaching,helyes kommunikáció,  egyéni igények figyelembe vétele...ezeket a dolgokat nagyon jól sikerült beépítenem a az eddig tanultak mellé.

Aztán bedobtak a mély vízbe... el sem tudtam képzelni,hogy valaki hajlandó lesz kifizetni 79 Eurót egy jóga  óráért velem.

Talán a lelkesedésem, talán valami más, de miután körbevezettem egy új vendéget, egy nyugdíjhoz közel álló túlsúlyos doktornőt és említettem neki- ahogy ezt tanították- hogy milyen jó a személyi edzés, vett is egyből egy 10 alkalmas bérletet, potom 790 Euróért!!!  Amikor levittem a számlát a főnökömnek,csak annyit mondott hogy ő hitt bennem és ennél sokkal többre leszek képes, könnyekig hatódtam. . Ez a doktornő azóta állandó vendégem, amikor elkezdtünk jógázni, a cipőjét sem tudta bekötni, ma pedig simán lehajol és a földön játszik az unokáival. Mindig elmondja,hogy mennyire hálás nekem.Ezek miatt a visszajelzések miatt imádom annyira a munkámat.Ma már szinte barátnők vagyunk,egy osztrák nyugdíjas doktornő velem beszéli meg magánéleti huncutságait,amit ő csakis a jógának tulajdonít.Hát mi ez ha nem sikerélmény?

süti beállítások módosítása